Literárno-dramatický odbor je syntetizujúcim odborom, ktorý obsahuje dramatické, pohybové, rečové, prednesové a slovesné tvorivé činnosti, hru s bábkou a písané slovo, prostredníctvom ktorých pôsobí na celkový rozvoj myslenia, cítenia a konania žiakov. Harmonicky rozvíja osobnosť, aktívny tvorivý prístup k základným postojom. Žiaci nadobúdajú schopnosť osobitého a kultivovaného prejavu v divadelnej, prednesovej a slovesnej oblasti. Literárno-dramatický odbor vychováva z detí a mládeže budúcich amatérskych divadelníkov, režisérov, recitátorov, vzdelaných a náročných divákov, čitateľov. Absolvent tohto odboru nadobudne také skúsenosti a vedomosti, ktoré sú potrebné pre povolania, ktorých úspech závisí na vytvorení dobrého medziľudského kontaktu, vzťahu a spolupráce ako sú lekári, zdravotné sestry, učitelia či právnici. Odborne vedená výuka v literárno-dramatickom odbore pomáha najtalentovanejším jednotlivcom pripraviť sa na štúdium herectva, réžie, dramaturgie, scenáristiky a pod.
Formy štúdia
Prípravné štúdium pre deti od 5 rokov, dĺžka štúdia je 1 rok.
I. stupeň základného štúdia pre deti od 6 – 7 rokov, dĺžka štúdia je 8 rokov.
Herecká prípravka
Vek žiaka: od 5 rokov
Ciel: Dramatická príprava je predmet spoločný pre všetkých žiakov literárno-dramatického odboru. Hlavným obsahom predmetu je komplexná tvorivá dramatická činnosť, zahrňujúca všetky zložky, vrátane práce s improvizovanou bábkou a integrujúce základné prvky
prípravnej činnosti (pohybové, rečové, hudobnorytmické) a špecifické činnosti výtvarné.
Motivácia všetkých činností zostáva aj naďalej základným metodickým princípom, podnecujúcim spontánny detský prejav.
Skúsenosti získané v priebehu výuky motivovanou hrou sa postupne vyvíjajú vo vlastnú uvedomelú odbornú činnosť.
Audiovizuálna a multimediálna tvorba
Vek žiaka: od 10 rokov
Ciel: V rámci tohto vzdelávania sa žiaci naučia postupne tvoriť audiovizuálne diela rôznych žánrov spravodajského, publicistického, dokumentárneho, či umeleckého charakteru. Postupne sa oboznámia so základnými princípmi ich technologického spracovávania,
získajú základné vedomosti a zručnosti, ktoré im umožnia orientovať sa v mediálnej tvorbe.
Zároveň získajú praktický výcvik v komunikačných a prezentačných zručnostiach, v rétorike, v schopnosti viesť rozhovor, objaviť tému a spracovať ju, ako aj analyzovať a kriticky hodnotiť audiovizuálne diela. Žiaci nadobudnú schopnosti odolávať mediálnym tlakom a manipuláciám s informáciami, ktoré sú v súčasnej mediálnej praxi časté.
Bližšie informácie o predmetoch a osnovách.